niedziela, 22 września 2013

Domowy budyń czekoladowy, na osłodę pogody :D

No i stało się koniec lata nastąpił, już nie mogę sobie wmawiać, że ono nadal trwa kiedy za oknem dominują już szare barwy, deszcz i wiatr. 

Laato będę tęsknić :(

Na osłodę sprawiłam sobie wczoraj, małe conieco. Chodziło za mną "zjadłabym sobie coś dobrego", "zjadłabym sobie coś dobrego" no i wymyśliłam BUDYŃ CZEKOLADOWY.  Szybko, łatwo i domowo ! 

Mała rekompensata za taką pogodę.





 Domowy budyń czekoladowy




Przepis na ogromną ilość t.j 1 litr mleka


  • 1l  mleka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (skrobii)
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki masła/margaryny
  • 5 łyżek cukru ( ilość zależy od gustu smaku. ja robiłam dla całej familii, więc musiało być słodkie)

Wykonanie

2/3 mleka wlewamy do garnka, dodajemy masło, zagotowujemy. Od czasu do czasu mieszając
W tym czasie do miski wlewamy resztę mleka, dodajemy obie mąki, kakao, cukier, miksujemy. Kiedy mleko w garnku zacznie się gotować dodajemy naszą mieszankę i czekamy aż całość zgęstnieje. Rozlewamy do miseczek.


Smacznego !

3 komentarze:

  1. Pyszota. Domowy budyń. Mniam. Budyń co chodził za Tobą mógłby się teraz do mnie wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. domowy pierwsza klasa! Jakoś czekoladowy z proszku mi nie smakuje, wolę domowy bo wtedy nie czuję posmaku właśnie tego proszku :)

    Nie,nie,nie! Dzisiaj mój 1szy dzień w domu, a tu co kurde? Deszcz :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Co tu dużo mówić, pychota i tyle! :))

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mile widziany :)