niedziela, 27 października 2013

Kasza kuskus w towarzystwie kurczaka i sosu pomidorowego

No i nareszcie przyszły te dni kiedy mogę sobie trochę odetchnąć. Pewnie szybko miną, jak to zawsze z nimi bywa no ale trudno. Trzeba się takimi rozkoszować. W środę nareszcie do domu <3. W prawdzie dopiero późnym wieczorem, ale zawsze coś. Dobrze, że posiadam samochód, wprawdzie mały, ale jeździć potrafi :D. Samochód to jednak ułatwia życie. 
No ale nie zawsze.... :( W poprzedni weekend miałam włamanie. :O
TAK! Włamali się do małego seicento. W poszukiwaniu Bóg wie czego. Zrobili jedną wielką rozpierduchę  w środku i nic nie zabrali.. Co oni myśleli, że tam jakieś skarby trzymam? No proszę was... Tylko zamek mam do wymiany. :/ Chyba muszę sobie powiesić jakąś kartkę "Złodzieju nie trzymam w tym samochodzie złota, oszczędź zamki i szukaj dalej" :D

No uff. wylałam swoje żale a teraz czas na szybki obiadek :D


Kasza kuskus w towarzystwie kurczaka i sosu pomidorowego.

Składniki
  • 100g piersi z kurczaka
  • 1 pomidor
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1,5łyżeczki mąki pszennej(do gęstszego sosu używamy jej więcej)
  • pół szklanki kaszy kuskus
  • przyprawy


Wykonanie.
Kurczaka podsmażamy na patelni do ścięcia się białka na jego zewnętrznej części. Zalewamy wodą(szklanka). Zagotowujemy. Gotujemy kilka minut do zmięknięcia kurczaka. Dodajemy koncentrat. Po chwili dodajemy pomidora pokrojonego w kostkę chwilkę gotujemy(3-4min).Przyprawiamy do smaku. W szklance mieszamy ze sobą mąkę z niewielką ilością wody. Wlewamy zawiesinę do sosu. Energicznie mieszamy. Kiedy sos zgęstnieje możemy podawać z kaszą kuskus. Którą przygotowujemy w czasie gotowania sosu.
Zalewamy ją wrzącą wodą(ja wymieszałam ją z odrobinką mojego sosu), w proporcji 1:1. Czekamy aż napęcznieje.


Smacznego!

PS. Pamiętaliście o zmianie czasu ? :D

3 komentarze:

  1. ej to sem jest, skończymy i wyjdziemy, ty mi już tu 18 nie przepowiadaj :(
    A danie doobre, choć u mnie pewnie obyłoby się bez koncentratu z samymi pomidorkami :D I taaaki gęsty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. proste, ładne i pewnie jeszcze pyszne! ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mile widziany :)